Önkormányzati Hírek
Tájékoztatás a helyi iparűzési adóval kapcsolatban
A Gazdaságvédelmi Akcióterv keretében a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak mérséklése érdekében szükséges adózási könnyítésekről szóló 140/2020. (IV. 21.) Korm. rendelet 1.§ (4) bekezdése szerint
- az adózó a rendelet hatályba lépésének napja (2020. április 22.) és 2020. szeptember 30-a között esedékessé váló éves és soron kívüli helyi iparűzési adóbevallás-benyújtási kötelezettségét és az ezzel egyidejűleg teljesítendő adófizetési kötelezettségét, valamint a következő adóelőleg-fizetési időszakra szóló adóelőleg bevallás benyújtási kötelezettségét 2020. szeptember 30-ig teljesítheti.
Ez a könnyítés kizárólag a 2020. április 22-én, vagy azt követően beérkezett iparűzési adó bevallásokra érvényesül.
Kondorosi Közös Önkormányzati Hivatal
Kondoros Város Önkormányzata
a Közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 20/A. § alapján
pályázatot hirdet
Dérczy Ferenc Könyvtár és Közművelődési Intézmény
intézményvezető (magasabb vezető)
munkakör betöltésére.
Elektronikus Fizetési Szolgáltatás tájékoztató
Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0) elnevezésű projekt fejlesztéseinek köszönhetően már az Önök számára is elérhető az adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése.
A https://e-onkormanyzat.gov.hu oldalra kattintva az ügyfél a kiválasztott önkormányzathoz tartozó adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét (pl. gépjárműadó, kommunális adó, telekadó, építményadó) elektronikus úton teljesítheti, az interneten keresztüli bankkártyás fizetés segítségével.
Az Elektronikus Fizetési szolgáltatás igénybevételéhez KAÜ bejelentkezés (pl. ügyfélkapus azonosító) szükséges, és egy tranzakcióval akár több adószámlán fennálló tartozás is befizethető.
Tájékoztatjuk továbbá Önöket, hogy a sikeres fizetéseket követően a bankok által küldött visszaigazoló SMS tartalmára nincs ráhatásunk. Az SMS-ben esetlegesen előforduló Budapest városnév a Magyar Államkincstár székhelyére utal, nem a kedvezményezett önkormányzatra.
Biztonságos online ügyintézés a helyi önkormányzatoknál
Az E-önkormányzat portál (Portál) az ASP rendszert igénybe vevő települések ügyfelei számára biztosít elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat.
Személyes megjelenés, postai sorban állás nélkül küldhetik be kérelmeiket, bevallásaikat, ellenőrizhetik adószámla kivonatukat, feldolgozott bevallásaikat megtekinthetik és ingyenesen fizethetnek bankkártyával adót, díjat, illetékeket a kiválasztott önkormányzatnál.
A Portál használata külön regisztrációt nem igényel. Első bejelentkezéskor a KAÜ-azonosítás (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás) és az Általános Szolgáltatási Feltételek (ÁSZF) elfogadása után használható.
Az egyes funkciók használatáról a Tájékoztató a portálról menüben részletes leírás olvasható.
RENDKÍVÜLI ÜGYFÉLFOGADÁSI REND AZ AGRÁRKAMARÁNÁL
A Kormány által kihirdetett veszélyhelyzeti intézkedésekkel összhangban a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara napi működése során a lehető legminimálisabbra kívánja csökkenteni a koronavírus-járvány terjedésének lehetőségét, a személyes ügyféltalálkozások számát, ezzel is megóvva munkavállalói és a mintegy 400 ezer kamarai tag egészségét.
Ezért a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2020. március 16-tól rendkívüli ügyfélfogadási rendet vezet be. Ennek részeként Békés megyében az Igazgatóságon kizárólag származási bizonyítvány kiadása történik, más ügyekben ügyfélfogadás nincs, tájékoztatást kérhetnek a +36-66-44-33-55 telefonszámon.
A falugazdászok csak meghatározott, kijelölt irodákban lesznek jelen. A Békés megyében nyitva tartó irodák elérhetősége és az ügyfélfogadási rend a www.nak.hu oldalon elérhető.
A Kamara kéri tagjait, hogy személyesen csakis kiemelten indokolt esetben keressék fel az irodákat. A falugazdászok telefonon és e-mailben (akár az
A Kamara kiemelten szem előtt tartja azt, hogy – amennyiben csökken a vírusveszély – a gazdálkodóknak fontos és a személyes ügyintézést gyakran igénylő egységeskérelem-beadási időszak április 6-i kezdetekor a falugazdászok és az irodai munkatársak zökkenőmentesen és egészségesen tudják a támogatásigénylésben segíteni az érintett, százezernél több kamarai tagot.
Az intézkedések – a vírushelyzet függvényében – április 6-ig, az egységeskérelem-beadási időszak kezdetéig tartanak.
Békéscsaba, 2020. március 16.
Dr. Kulcsár László s.k.
megyei elnök